__ویژگی های حمص __

روغن زیتون، سیر و ادویه جات 

روغن زیتون یا روغن گیاهی یک قوام صاف و خنک ایجاد می کند. سیر و نمک و فلفل به همراه دیگر ادویه جات طعم بی نظیری ایجاد میکنند.

ارده

ارده نام نوعی غذاست که از کنجد کوبیده شده به دست می آید در واقع مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد.

نخود

گیاه نخود (به انگلیسی : Chickpea) که به نام لوبیای گاربانزو هم شناخته می شود یکی از انواع حبوبات است که به رنگ های زرد، سیاه، سبز و قرمز در طبیعت یافت می شود.

زندگی سالم با حمص

آیا می دانستید که فقط مصرف یک قاشق غذا خوری حمص در روز به توصیه پزشکان شما رو از ابتلا به انواع بیماریهایی که در جوامع صنعتی امروز بسیار شایع هست محافظت میکنه ؟ تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی با افزایش مصرف حبوبات با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی  دیابت و چاقی همراه است.

خواص فیبر موجود در دانه های نخود

مواد مغذی حمص نگرانیها را از بین میبرد

حمص کمک می کند تا جذب فیبر در بدن افزایش پیدا کند ؛ به خصوص هنگامی که با سبزیجات یا غلات کامل همراه می شود. ترکیبی از فیبر محلول و غیرحلال به  سلامت قلب بسیار کمک میکند و ترکیب پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و  فیبر از کنترل وزن و کنترل قند خون حمایت می کند.

راهنمایی های رژیمی، مزایای متعادل کردن غذاهای پروتئین گیاهی را به عنوان بخشی از الگوی غذایی سالم نشان می دهد. ثابت شده است که چربی های سالم و غیر اشباع در حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مؤثرند. به طور خاص در حمص: نخود به فیبر، پروتئین، آهن و ویتامین B کمک می کند. و ارده کنجد  باعث افزایش چربی ها، فیبر، پروتئین و مواد معدنی می شود.

پروتئین گیاهی

و چربی های سالم در یک دستور العمل منحصر به فرد

تقویت کیفیت رژیم غذایی

ارزش تغذیه ای از وعده های غذایی را بهبود ببخشید.

حمص یک بسته مواد مغذی را ارائه می دهد که می توانند ارزش تغذیه ای از وعده های غذایی و میان وعده ها را بهبود ببخشند، به ویژه هنگامی که به جای سایر میان وعده ها ویا فست فودها  استفاده می شود. حمص  به خوبی با بسیاری از غذاها و طعم های مختلف جفت می شود و سبب افزایش مصرف سبزیجات، میوه ها و غلات می شود.

حمص یک غذای گیاهی و بدون گلوتن است که متناسب با رژیم غذایی افراد مبتلا به آلرژی غذایی مناسب میباشد.همچنین تامین کننده پروتيین لازم برای گیاهخواران و ورزشکاران است ….

تکمیل غذای مورد نیاز

گیاهخواری و بدون گلوتن

با تغذیه سالم زندگی کنیم 

حمص به انرژی پایدار کمک می کند

مواد تشکیل دهنده و مواد مغذی موجود در حمص   ؛ چربی اشباع نشده، پروتئین و فیبر – با حمایت از سلامت کامل همراه هستند، وهمواره به مدیریت وزن و پایداری قند خون برای انرژی پایدار کمک میکنند…

حمص و متخصصین بهداشت و درمان

برای کمک به شما در مورد مزایای حمص و نقش آن در یک شیوه زندگی سالم مطالب بیشتری ارايه خواهیم کرد، ما با متخصصان بهداشت و علاقهمندان  به علم تغذیه مشغول به کار هستیم .تا احساس عشق و علاقه خود را با به اشتراک گذاشتن این اخبار هیجان انگیز با دیگران و گسترش فرهنگ مصرف روزانه حمص نشان دهیم و سهمی هرچند کوچک در سلامت جامعه داشته باشیم …

تحقیق و اخبار

مصرف روزانه حمص و نخود  با رژیم های با کیفیت بهتر همراه است و میزان چاقی و سایر شاخص های ریسک سلامت را به شکل قابل ملاحظه ای پایین می آورد

تحقیقات نشان میدهندکه مصرف حمص/ نخود در بزرگسالان ایالات متحده با مشخصات مواد مغذی بهتر، کیفیت غذا و پارامترهای وزن ارتباط دارد. کل چربی، چربی اشباع شده و کلسترول را پایین آورده است ، در حالی که فیبرهای غذایی، ویتامین A و C، پتاسیم، منیزیم و آهن در رژیم های غذایی حاوی حمص و نخود به وفور یافت میشود….

ارده کنجد و خواص باور نکردنی آن برای کاهش وزن

ارده اشتها را کاهش می دهد البته از این خاصیت می توان در رژیم های کاهش وزن برای سردمزاجان بهره برد؛ افراد برای لاغری می توانند یک ساعت پیش از وعده غذایی از روغن ارده کنجد به میزان یک یا دو قاشق بخورند با این کار اشتها کم می شود.
ارده، کنجد بوداده آسیاب شده ای است که طبیعت آن گرم و تر است و برای سردمزاجان مفید است البته باید در خوردن آن دقت شود و همراه غذای دیگر خورده نشود چرا که در هضم اختلال ایجاد می کند.
خوردن ارده ، گرفتگی ها (انسدادهای اعضای مختلف) را باز، اخلاط، دمل و جوش ها را در سردمزاج ها پخته و باز می کند لذا می تواند باعث بروز جوش های پوستی در سردمزاجان نیز شود.ارده نفاخ، افزایش دهنده نیروی جنسی، چاق کننده و نعوظ آور است